Sesuatu tersirat disebalik senyuman ....

Assalamualaikum, alhamdulillah I'm done with final exam. Lamanya dok stress..... Lupakan semua psl papers. Fkrkan benda yg lain. Fkr nak cari duit jap, and then study hard for SPM next year. So....... Tak semestinya bibir mengukir senyuman yg manis, hati juga berbuat demikian. Selalunya, bibir yg selalu sgt mengukir senyuman tulah hati dia terhiris. Dia akan sentiasa senyum sampai hilang sakit tu. Tapi masih ada parut kesakitan tu. Tak semestinya org yg happy mcm org gila, gelak mcm org kena sawan babi, dia tak ada kepahitan dia sendiri. Ada...... Hati org kita taktau kan. Hati org kita tak boleh menduga, cuma diri sendiri je dpt merasa. Apa yg org rasa, kita akan rasa. Maksudnya, what goes around comes around. Tiada manusia yg minta nak hati dia disakiti & dilukai. Tapi, apakan daya... Adat di dunia, setiap suka pasti ada duka kan? Aku.... Aku yg happy go lucky di depan semua org, tapi tak semua tahu mcm mana aku hadapi hidup aku. Mereka yg aku sayangi membuatkan aku lebih kuat dan tabah utk hadapi ini semua. Aku, aku lebih rela utk tanggung dgn sendiri berbanding menyusahkan org lain. Aku, aku lebih sanggup menahan sakit, biarkan air mata aku mengalir berbanding melihat org lain merasa sbb aku. Aku, aku cuma berharap mereka yg aku sayangi tkkn lupakan aku. Dunia akhirat, aku sayang mereka sampai bila-bila. Setiap kenangan yg telah terukir, kan ku kenang sentiasa. Aku cuma perlu berbuat buat aku cuma biasa. Bye