Hidup.


Nikmat yang paling berharga Allah bagi is bernafas. Aku masih boleh bernafas utk teruskan hidup. Aku masih bernafas lepas apa dah jadi sebelum ni. Allah selalu bagi aku peluang. Manusia mungkin sedar dan mungkin tak sedar, yang kita mmg patut bersyukur atas nikmat ni. Walaupun harta takda, kasih sayang dari seseorang takda, tapi Allah masih ada untuk kita. Susah manapun kita, Allah sentiasa ada. Mungkin pemberian sebegitu tak dapat sekarang, tapi nanti..... Tadah tangan dan berdoa kepada Allah, jangan risau sbb Allah takkan biarkan hambaNya balik dgn tangan yang kosong. Aku cuba utk hargai hidup ini. Aku cuba hadapi semua rintangan yg diberi. Aku tahu, aku kuat. Walaupun aku tiada sesiapa di dalam dunia ni, aku masih ada Allah. Aku bersyukur tu..... Aku sayangkan hidup aku. Hidup aku mungkin tidak sempurna lagi, tapi Allah selalu bagi aku peluang utk ubah cara hidup aku. Apa yang lepas, aku jadikan pengajaran. Apa yg akan datang, kita jadikan cabaran. Siapa yg nak senang, pasti Allah akan ujinya dgn kesusahan. Bak kata sayang "Cuma cepat atau lambat je"..... Terima kasih, ya Allah. Alhamdulillah